Op dit moment (juli 2025) kan ik helaas geen nieuwe aanmeldingen aannemen.
Hieronder vindt u de kosten voor de verschillende therapievormen. In overleg kan van de genoemde tijd afgeweken worden. Voorbereiding en verslaglegging zijn inbegrepen.
Kosten
Het oriënterend telefoongesprek is gratis.
Kennismakingsgesprek: € 50,00
Individuele therapie: 60 minuten € 95,00
Relatiegesprekken: 75 minuten € 120,00
Gezinsgesprekken: 90 minuten € 140,00
Een verwijzing is niet nodig. U betaalt géén verplicht eigen risico.
Vergoedingen
Aangezien ik aangesloten ben bij de NVPA is het mogelijk om een gedeelte van de kosten vergoed te krijgen vanuit de aanvullende verzekering. Relatie- en gezinstherapie wordt merendeel niet vergoed door de zorgverzekeraar. Klik hier voor meer informatie of neem contact op met uw zorgverzekeraar. Mijn diensten zijn BTW-vrijgesteld.
Facturering
U ontvangt maandelijks een nota van de gevolgde sessies met het verzoek het openstaande bedrag binnen 30 dagen te voldoen. U bent zelf verantwoordelijk voor het indienen van de nota bij uw zorgverzekeraar.
Afmelding
Afmelding kan schriftelijk of telefonisch tot 24 uur van tevoren, daarna wordt er 50 euro in rekening gebracht.
Behandelovereenkomst en Privacy reglement
Wanneer we starten met de behandeling, vraag ik u een behandelovereenkomst in te vullen. Binnen de praktijk werk ik volgens het privacyreglement. Klik hier voor meer informatie.
Klachtenregeling
Ik ben onderhevig aan het klacht- en tuchtrecht zoals geformuleerd in de Wkkgz. Bij een klacht over de behandeling nodig ik u uit om dit aan mij kenbaar te maken. Klachten kunnen ontstaan door misverstanden, die in een gesprek rechtgezet kunnen worden. Een gesprek heeft dan ook mijn voorkeur. Bovendien kan ik mij hierdoor ook een beter beeld vormen omtrent de aard van de klacht en de wijze waarop deze tot stand is gekomen. Is het probleem op deze wijze niet oplosbaar of vindt u een gesprek niet wenselijk, dan kunt u de klacht formeel schriftelijk indienen via mijn beroepsorganisatie NVPA. Zij laten een klachtenfunctionaris contact met u opnemen https://nvpa.org/klacht-indienen/ . Als de inzet van de klachtenfunctionaris onbevredigend is, kunt u zich wenden tot de geschillencommissie van de SCAG. Deze commissie is onafhankelijk van alle partijen en gespecialiseerd in de complementaire zorg. Een uitspraak van de geschillencommissie is bindend.
Wanneer is mijn praktijk niet de juiste voor u
Wanneer er sprake is van dusdanige problematiek waarbij ingeschat wordt dat er meer zorg en/of specialistische hulp nodig is dan therapie op de geplande afspraken, dan is mijn praktijk niet passend. Dit in verband met de bereikbaarheid van praktijk, deze is op woensdag tussen 8.30 uur en 17.00 uur en op vrijdag tussen 8.30 uur en 12.30 uur. Op andere momenten is de praktijk niet bereikbaar. Mocht er buiten de geplande afspraken een acute hulp vraag zijn, neem dan contact op met uw huisarts en/of de huisartsenpost.
Kamer van Koophandel
Mijn praktijk is te vinden bij de Kamer van Koophandel onder nummer 64824284